A Northman jelenlegi csúcsmodelljét elnézve az embere nehezen hiszi el, hogy egy egykori kis családi üzem terméke. És ez nem csak civil, de szakmai vélemény is, hiszen számos lengyel díjat söpört be, amióta 2018-ban bemutatkozott a naygközönségnek. A tervezők ennél a hajónál is ragaszkodta a halászhajó formájához és stabilitást nyújtó menettulajdonságaihoz, de azért látványos, hogy az 1050 Trawlerhez képest menynyivel szellősebb, elegánsabb és karcsúbb motorjacht lett a végeredmény.
Mindent uraló kokpit
A Northmannél megszokott megoldásként itt is szinte a teljes felsőfedélzeti tét a kormányállás része, hiszen a teljes fedélzeti szalon a kapitányi ülés köré és mögé épült fel. De olyan nagystílűen, hogy a hosszú és luxusszínvonalhoz mérten felszerelt konyhapulttal, az elegánsan párnázott ülőgarnitúrával és akár több kisebb vagy egy nagyobb étkezőasztallal együtt, egészen a tatfedélzeti bárpultig minden szinte egyetlen hatalmas életteret alkot. Az orrban persze ott a megszokott ülőhely, de mivel az elektromos hajtásláncot tápláló napkollektorok a kabintető jelentős részét elfoglalják. A tatban azonban már sokkal nagyobb közösségi teret alakítottak ki az utazók számára, hiszen a hajó teljes szélességét átölelő ülőgarnitúra, nagyméretű asztallal egy újabb komplett étkezőt jelent a fedélzeten.
Bőséges belső tér
A Northman tervezői a megszokott szinteltolásos megoldással kialakított kabintérnél nem voltak mohók. Hiszen az 1050 Trawlerben megszokott kialakításra itt hosszában csaknem két méterrel nagyobb hely állt rendelkezésükre, mégsem próbáltak beerőltetni újabb kabint. Inkább mindent, ami a dekk alatt található, kényelmesebbre, tágasabbra, így áttételesen elegánsabbra terveztek. Ennek megfelelően a Northman 1200 sehol sem szűkölködik térben. Az orrkabinban felegyenesedve lehet közlekedni, de még a tatkabin is sokkal szellősebbé vált.
Top-megoldás
Az alapkivitelű Northman 1200 biminitetején szintén jelentős méretű napelemtáblákat helyezte el, segítve az elektromotor áramellátását. De azért nem hagyhatták ki azt a magas labdát sem, hogy az 1050-es modelljük különlegességét nyújtó „flying bridge” a „zászlóshajónál” is elérhető legyen. Úgyhogy az orrból létrán elérhető nyitott felső fedélzetet nemcsak beépítik kérésre a hajóba, de a kis testvérhez képest itt jelentősen meg is növelték a „vízi penthouse” méretét. Bár itt is kaptak helyet napkollektorok, azért a kényelmes felső kormányállás mellett jutott tér egy hatalmas aszimmetrikus, U-alakú ülőgarnitúrának is, úgyhogy kapitány és vendégei akár a hajó legtetején is élvezhetik a napsugarak tűzését enyhítő lágy tengeri szellő fuvallatait.
Évjárat | |
Súly | 62000 Kg |
Hossz | 12,26 M |
Szélesség | 3,5 M |
Motor | 20 / 40 Kw |
Szín | |
Kapacitás | max 10 Fő |
Végsebesség | 15 Km/h |
Akkumlátor | 30 / 45 / 62 Kw |
Utazósebesség | 8 Km/h |
Hajtás | |
Trimmelhető hajtómű | |
Üzemidő | 10 |
Töltési idő | 8 |