Már a modell neve, a Northman 1050 Trawler is elárulja, hogy az ötletadó a vonóhálós halászhajó volt, amely így egy XXI. századi kihívásoknak maxi – málisan megfelelő, elegáns luxusjacht alapja lett. A gyártó szerint így a hajó a klasszi – kus európai vonóhálós halászhajókra jellemző fokozott tengeri alkalmassá – got képviseli. Egyesíti az ergonómia és a modern technológia legfonto – sabb elemeit. Külső vonalvezetésében azonnal felismerni a halászhajós eredetet, ugyanakkor a nyitott felső híd, amely egybeépült egy plusz napozó, pihenő résszel, jól példázza, hogy ezzel a hajóval bizony nem heringek, ha – nem élmények akadnak a tulajdonos hálójába.
Minden védett
Az 1050 Trawler alapfedélzetén a hajó méretéhez képest kevés a teljesen nyitott tér, hiszen már a kormányál – lás, a fedélzeti szalon és a konyha is lényegében egybeépült a fedélzeti alatti lakótérrel, és teljesen körbe – zárható, elegáns, harmonikaszerűen záródó üvegajtóval. Ugyanakkor egy jelentős méretű napozó az orrban és egy ülőgarnitúra a külmotorok előtti tatfedélzeten azért csak helyet kapott. Ráadásul mindkettő olyan méretű, amelyet kisebb hajókon azért megirigyelnének.
Félemelet a dekk alatt
Ez a hajó tulajdonképpen nem három, hanem két és félszintes. Hiszen az elegáns felső fedélzeti térből két kis lépéssel juthatunk le a szinteltolással tervezett tágas, és az ablakoknak köszönhetően világos orrkabinba, amely minden kényelmi igényt kielégít széles franciaágyával és prémium anyagokből készült bútorzatával. A lejáró mögött újabb kétágyas – és még mindig teljes értékű – kabint találunk, amelyet keskeny közlekedőn keresztül közelíthetünk meg. Az ilyen kategóriájú hajóknál a személyre szabhatóság már alapkövetelmény, így a Northman 1050 Trawler belső kialakítása is variálható. A közlekedőfolyosó mellett akár egy újabb – kvázi legénységi – kabint is kérhetünk, vagy ha erre nincs szükségünk, akkor a tatfelé eső kabinrész kapja meg ezt a teret, így az is teljes értékű hálóhellyé válik. Ugyanakkor természetesen egy mosdó-WC együtt is helyet kapott a dekk alatt a fedélzeti lejáró kabinnal ellentétes oldalán. Fedélzet alatti konyha kialakításra azért nem volt szükség, mert a felső zárt fedélzet konyhája és az alsó tér között – az ötletes szinteltolásnak köszönhetőn – alig néhány lépés a távolság.
Üdv a toronyban!
A halászhajókon alkalmazott nyitott felső híd az 1050 Trawler esetében nem „csak” azt szolgálja, hogy a kapitány még nagyobb rálátással fürkészhesse a távoli vizeket. Az orrfedélzetről létrán feljutva a „flying bridge” területre egy újabb élményközpontba érkezünk, ahol az egyszerűsített kormányállás mellett egy inkább három-, mint kétszemélyes napozóterületet találunk, ahol zavartalanul lehet élvezni a napsütést. Sőt: ezek mögött még arra is maradt hely, hogy két jelentős méretű napelemtáblát elhelyezzenek, amelyek segítik az elektromos hajtáslánc visszatöltését.
Évjárat | |
Súly | 5800 Kg |
Hossz | 9,8 M |
Szélesség | 3,4 M |
Motor | 40 Kw |
Szín | |
Kapacitás | 8 Fő |
Végsebesség | 8 Km/h |
Akkumlátor | 45 Kw |
Utazósebesség | 8 Km/h |
Hajtás | Egyenes kihajtás |
Trimmelhető hajtómű | |
Üzemidő | 6-12 |
Töltési idő | 12 |