Vadonatúj fejlesztésnek számít, 2024-ben mutatkozott be a két cég szerelemgyermeke, amelynek első 25 darabos szériájára lehet előszerződni. A Porsche nem először merészkedett vízre, és az előző kísérletük is sikeres volt. Igaz: nem tegnap történt, hiszen 1959-ben mutatták be a nagyközönségnek a 729-es típusú hajómotort, amely a legendás Porsche 356 négyhengeres boxermotorjára épült, 52 lóerőre korlátozott teljesítménnyel. Hatvanöt évvel később is hasonló a koncepció: a Frauscher x Porsche 850 Fantom Air az új elektromos Macan alapját képező Premium Platform Electric, a további autómodelljeik gyártásához uniformizált hajtáslánc összetevőit használja.
A technológia magába foglalja a 100 kiloWatt-óra körüli összkapacitású lítium-ion nagyfeszültségű akkumulátort, a legújabb generációs, 400 kiloWatt maximális teljesítményű állandó gerjesztésű szinkron villanymotort, valamint a hozzá kapcsolódó teljesítményelektronikát. Az így épült hajó különböző menettulajdonságú beállítások szerint képes haladni. Külön beállítás használható a kikötéshez, a nagyobb hatótávolság eléréséhez, és persze sport vagy sport plusz fokozatban is képes „repülni”. És tényleg… hiszen a legnagyobb teljesítményű, 400 kiloWattos motorral ez a hajó akár 85 kilométeres óránkénti sebesség elérésére képes.
A hajótest kialakításába mindkét cég beletette a magáét. A Frauscher ötletes helykihasználási megoldásait a Porsche klasszikus dizájnja egészíti ki. Mint például az – autózás élményére – emlékeztetve baloldalra elhelyezett kormánykerék esetében, amelyet a klasszikus 911-es autómodellből kölcsönöztek. Persze a kormányállás a test középen helyezkedik el, hogy a hajó teljes egészében átjárható legyen – a merészen elkeskenyedő orrtól, amelyben két kényelmes és elegáns, padsor néz egymással farkaszemet, a bőséges helyet biztosító kokpiten át, egészen a hátsó dupla, közlekedőfolyosón át elérhető napozóteraszig.
A hajóépítés során felhasznált anyagok prémium minősége biztosítja, hogy egyik tervező cégnek se kelljen szégyenkeznie a közös termék láttán. Az időtálló szénszál és epoxi keverékű laminált hajótest a tikfa borítású orr, padló, tat és csobbanóplatform egyaránt dinamizmust és eleganciát kölcsönöz a rendhagyóan keskeny és erőteljes hajótestnek. Ideális körülmények között az akkumulátor 10 százalékos töltöttségi állapotról, kevesebb mint 30 perc alatt tölthető fel 80 százalékra. Az AC-töltés hagyományos háztartási és nagyfeszültségű aljzatokon is lehetséges; alapkivitelben a hajót egy 11 kW-os töltővel szerelik fel.
Évjárat | |
Súly | 2800 Kg |
Hossz | 8,67 M |
Szélesség | 2,5 M |
Motor | 400 Kw |
Szín | |
Kapacitás | 9 Fő |
Végsebesség | 85 Km/h |
Akkumlátor | 100 Kw |
Utazósebesség | 32 Km/h |
Hajtás | Z kihajtás |
Trimmelhető hajtómű | igen |
Üzemidő | 1-12 óra |
Töltési idő | 1-10 óra |