A D42 Open 2019 óta található meg a spanyol gyártó flottájában, alig egy évvel később már az Év hajója díjra jelölték az egy- vagy többnapos charterezésre kínált hajók kategó – riájában. A 12 méteres nyitott jacht kétkabinos, alacsony merülésű és jelentős méretű hajóteste ellené – re is elérheti a közel 50 csomós sebességet. A jacht teste a gyártónál megszokott üvegszál-GRP műanyag kombinálásából készült, egyszerre biztosítva a megfelelő rugalmasságot és a kellő merevséget.
Karcsú, lebegő vízi erőd
A hajó tervezése maximálisan a 21. századi trendeket követi: elegánsan keskenyedő orrával merészen szeli a habokat, magas oldalai viszont egy vízi erődre emlékeztetnek. Mégis – ahogy neve is elárulja – a fedélzeten az ember tökéletesen évezheti a természet csodáit, hiszen semmi sem választja el az elemektől a kokpit feletti – szinte lebegő – napfénytetőt leszámítva. Az orrban dupla napozó, azzal szemben pedig még egy többszemélyes kiülő található, a kormányállás pedig három embernek is tágas és hi-tech felszereltségű, ugyanúgy, mint a mögötte elhelyezett konyha, amely egy elegáns, sötétített üvegfelület felhajtása után lesz hozzáférhető. A konyha mögötti fedélzeti „társalgó” két lehajtható asztalkával és a mögöttük elhelyezett háromszemélyes napozóterasszal tovább erősíti azt az érzést, hogy egy méretét meghazudtoló hajóról beszélhetünk.
Bő tér a dekk alatt is
A fedélzet alatt is az elegancia és a luxus dominál. Az orrkabinban kétszemélyes teljes értékű ággyá alakítható ülőgarnitúra, a hátsó, „kapitányi” kabinban pedig hatalmas franciaágy gondoskodik a hajón éjszakázók kényelmes pihenéséről. A két kabin között található a fedélzetre vezető lépcsőzet és egy minden igényt kielégítő fürdőszoba. A burkolatok és az ablakok igényessége szinte fokozhatatlan, a fa és a füstüveg találkozása kifejezetten jól áll a beltérnek.
Ötletes megoldások tárháza
Ahogy említettük: a hajó helykihasználása olyan tökéletes, hogy nagyobbnak tűnik, mint amekkora. Ebben olyan ötletek segítenek, mint az, hogy a kisebb csónakok tárolására alkalmas fedélzeti tárolót, a tendert nem vízszintesen, hanem függőlegesen alakították ki, amivel rengeteg teret spóroltak. De ugyanilyen ötletes, hogy a tatban elhelyezett csobbanóplatform magassága hidraulikus szerkezettel állítható, vagyis csobogva a vízfelszín közelébe engedhető, menet közben pedig felemelve jelentősen megnöveli a tatfedélzet méretét. De a maximális helykihasználás része az is, hogy D42 elektromos külmotorja és akkumulátorpakkja a tatfedélzet alatt burkolt helyen található, így meglehetősen könnyen elérhető karbantartás vagy javítás esetén.
Évjárat | |
Súly | 8000 Kg |
Hossz | 12,64 M |
Szélesség | 3,99 M |
Motor | 50 / 2 x 50 Kw |
Szín | |
Kapacitás | 12 Fő |
Végsebesség | 18 Km/h |
Akkumlátor | 2 x 40 Kw |
Utazósebesség | 10 Km/h |
Hajtás | |
Trimmelhető hajtómű | |
Üzemidő | 8 |
Töltési idő | 10 |