Hosszú, kecses hajótest, elegáns vonalvezetés, klasszikusan a hajó egyharmadába tervezett kormányállás, faborítások és hagyományos műszerek, kijelzők – a Venezia nem titkolja, hogy a Comittinél nem engedtek a futurisztikus design vonzásának, inkább most is hajóklasszikusokat gyártanak.
Mindene a hagyomány
A teljesen egyenes felső kontúrvonal, amely nyugalmi helyzetben a vízvonallal lényegében teljesen párhuzamos, egyértelműen a hagyományos hajógyártásra utal, ahogy hirtelen elkeskenykedő orr és a hirtelen befejeződő tat is. Sőt: a Comittinél még abban sem engedtek a modernizáció csábításának, hogy nagyképernyős érintőkijelzőt szereljenek a Veneziába, még itt is ragaszkodtak a kerek klasszikus műszerekhez, amelyek díszei az elegánsak csillogó, prémium anyagból készült, és szemet gyönyörködtetően ívelő műszerfalnak.
Modernizált kényelem
A fedélzetre szállók kényelmének biztosítása érdekében azért már hajlandóak voltak modern anyagokhoz nyúlni a tervezők, hiszen az elemeknek ellenálló bőrfelületek, kompozitborítások sokkal lágyabbak és kellemesebb érintésűek, mint egy klasszikus fahajó lószőrrel tömött, keményre cserzett marhabőrrel fedett ülései. És sokkal praktikusabbak is. Hiszen a kormányállás kényelmes kagylófotelje, 360 fokban forog. Így csobogás közben akár a kapitány, akár az opcionálisan rendelhető másik elülső kagylófotel elfoglalója is hátrafordulhat az alapesetben Lalakban beszerelt elegáns, padszerű ülőganitúrán helyet foglaló utasokkal.
Rejtett praktikum
A Veneziához hasonló klasszikus régi hajók tatjában nem rejlett más csak, a motor, a hozzáférést biztosító nyitható szerelőnyílásokkal, de a modern klasszikus bizony diszkréten kihasználja, hogy ma már – főként egy elektromos hajó esetében – nemigen kell nyitogatni a „motorházfedelet”. Egyszerűen dekadens, prémiumanyagokkal borított, bőven kétszemélyes napozóágy kapott helyett ott, ahol korábban a motor füstje szivárgott az utasok arcába.
Variálható elegancia De persze az is hozzátartozik a modern hajótervezéshez, hogy ne egy szabványos külsőt kapjon mindenki, aki ilyen hajót rendel. Ezért a Venezia 22 három különféle kialakításban érhető el. Az ELEGANCE változatú hajókat a teljes egészében masszív mahagóni fedélzet jellemzi (juhar díszítéssel). A CLASSIC változatban a hajó alapfelszereltségként tartalmazza a fő fából készült felületeket (natúr teak a „CLASSIC TEAK” verzióban és fényes mahagóni a „CLASSIC MAHOGANY” esetében). A SPORT változatú hajók pedig ugyan teljes egészében üvegszállal merevített kompozitból készülnek, de ezekbe is rendelhető bárhová fa felület (akár teak, akár mahagóni) és a vásárló dönti el, hogy az orrban, a padlózaton, a tatkilépőn vagy mindenütt elegánsan természetes anyagot akar-e látni.
Évjárat | |
Súly | 2100 Kg |
Hossz | 6,90 M |
Szélesség | 2,15 M |
Motor | 12 Kw |
Szín | |
Kapacitás | 6 Fő |
Végsebesség | 60 Km/h |
Akkumlátor | 100 Kw |
Utazósebesség | Km/h |
Hajtás | Z hajtás |
Trimmelhető hajtómű | |
Üzemidő | 1-12 |
Töltési idő | 6-10 |